Its Gotta Be You - Del 19

GAAAH, TACK FÖR KOMMENTARERNA! Blir jätte peppad av kommentarer och får mer skrivarlust, fortsätt i den stilen! ♥
----------------------------------
Jades perspektiv
"Jade, you have to get out some day! Please, let me talk to you", ropade min pappa och knackade hårt på dörren. Jag hade låst dörren och inte gått ut ur den på flera dagar nu. I början hade jag gått ut tre gånger om dagen för att äta, men nu hade jag inte lämnat rummet på flera dagar. Jag ville inte heller. Alla kex som jag hade haft med mig in för att inte gå hungrig var uppätna. Jag låg bara och grät, och gråten vägrade att ta slut. Den enda sociala kontakt jag hade fått var från Julia som hade ringt och frågat hur jag mådde ett antal gånger, och Sandra som frågade var Celia bodde, samt Liam som berättade att Danielle var med barn. Det var under det samtalet som jag hade lett den enda gången på de här tre veckorna. Julia hade skickat ett sms att hon var tillbaka hos Harry igen efter all denna tid. Skulle jag gå tillbaka till Niall också? Jag hörde pappa ropa att han skulle hämta en skruvmejsel och bryta upp låset på min dörr. Jag tog ett snabbt beslut och gick med darriga ben fram mot dörren. Jag kände hur jag stank och mitt hår såg ut som jag-vet-inte-vad, plus att jag troligen var dösvart under ögonen av all gråt. Eller så hade jag gråtit bort alla mascara, jag hade faktiskt ingen aning. Utanför dörren stod inte pappa, mamma, eller någon annan som jag hade väntat mig. Det var Niall som stod där. "What do you want?" frågade jag snyftande och torkade bort lite av tårarna med ärmen på min tjocktröja. "Just disagree. Do you want to hear?" Pappa kom upp bakom Niall och log bakom hans rygg. Jag gav honom en mördarblick för att han hade släppt in Niall i huset men nickade snyftande mot Niall. "Alright. I know I smell, but it was your choice to come", sa jag och satte mig på sängen med armarna i kors. Jag kollade honom inte i ögonen och väntade på att han skulle säga något. Jag hörde plötsligt ett oerhört högt snyftande från Niall. Jag tittade förvånat på honom. Han tittade på mig med tårar i ögonen. "I can't explain the feeling to have you in my arms. I can't explain with words how much I love you. I can't explain to you how fucking damn much I miss you. You light up my world like nobody else. My heart freaking out when you looking at me with your beautiful eyes. Its impossible to survive without you. Julia is just a friend of mine. She isn't the one I want to share my life with. Believe me, I don't want to go without you. Please Jade, I was drunk. Im falling apart. Please". Jag var bara tyst och tittande ner. Hans snyftande blev högre. "I accept your choice. Bye Jade", sa han och reste sig upp och började gå mot dörren. "Niall... wait", sa jag och reste mig upp. Jag la mina armar runt hans hals och kysste honom. "Niall... I can't explain the feeling when I am in your arms. Can't explain with words how much I love you too. I can't explain how much you mean to me. My heart is freaking out just when you touch me. I have already fall apart, but I have also made a decision. I come with you", sa jag med darrande röst. Han log mot mig och smekte mig på kinden. Jag lutade mig mot hans bröst. "My beautiful little angel, I need you", viskade han i mitt hår.

Felicias perspektiv
"Så Felicia, du blev upptäckt genom X-Factor, och nu är du storkändis i Sverige? Ditt album släpptes idag och har redan sålt en miljon exemplar. Hur känns det?" Jag var med i en intervju med MTV Sverige. Jag log stort. "Fantastiskt. Jag känner att alla femton låtar på albumet betyder något för mig. Låten Blew Out Candles betyder extra mycket eftersom det är en duett med en av mina bästa vänner, och det var en återförening, verkligen", sa jag leende. "Ja, Julia hette hon va? Min personliga favorit är True Listen, jag känner att den är en riktig känslosam låt". Jag nickade och drog handen igenom mitt hår. "Kul att du gillar den. Själv är min favorit Dont Lie To Your Heart, eftersom jag skrev den själv", sa jag. Reporten nickade intresserat och betraktade mig. "Vad ska du göra idag då?" frågade hon. "Åka ut till olika delar av Stockholm och signera skivor blir det antagligen, vara lite med min pojkvän", sa jag till svar. Reporten såg förvånad ut. "Så du har en pojkvän? Det hade du inte när du började X-Factor, vad heter han?" frågade hon nyfiket. Jag visste att det var den reaktionen som skulle dyka upp. "Ja, jag träffade honom i London faktiskt, han heter James. Han ville följa med till Sverige för att inte behöva vara utan mig", sa jag och blev varm i kroppen bara av att tänka på honom. "Naw, så gulligt av honom. Vad heter han mer än James?" Jag skakade på huvudet. "Det avslöjar jag inte", sa jag finurligt. Reporten log. "Tack, Felicia Tanttu". Jag nickade och sa "Tack" tillbaka innan jag reste mig upp och åkte hem till lägenheten.

"Hi James", sa jag och pussade honom på munnen. Det luktade mat i hela lägenheten. "Its smells delicious", sa jag leende. "Lunch especially to you", sa han och förde in mig in i köket. Han hade gjort hemma gjorda hamburgare. "I used the barbeque outside, was it okay?" undrade han oroligt. Jag skrattade och log och kramade om honom. "You are so romantic", fnissade jag. "Everything for the girl I love", sa han och pussade mig på huvudet. Vi åt maten länge och njöt innan jag insåg att jag borde åka iväg för att signera mina skivor. Jag tackade James för maten och gav honom en lång kyss innan jag började storma ut ur hallen. "Felicia... You don't want to move to London, huh?" Jag stirrade på honom. Det gick fort fram, men jag älskade det. "Well... if it was with you shouldn't I say no exactly... Why are you wondering?" Jag stoppade i mina fötter i mina högklackade skor och väntade på att svar. "Because I love you. I know this is quick, and you haven't finished school yet... but you can do as your friends, go in school in London", sa han bedjande. Jag hade ingen aning om hur det skulle gå med min karriär om jag flyttade till London, men varför inte? "Okay. We moving about one month", sa jag och drog på mig min jacka. Han log stort och kramade om mig.
--------------------------------------------------------------------
Apdålig del, stå ut människor! Kommer troligen inte skriva i morgon, och är i Romme på Lördag+Söndag, så det blir inga nya delar på ett tag. Lovar att skriva två delar på Måndag, och kan försöka skriva en till ikväll. Tack för att ni läser, still comment! :)

Kommentera här!
Skrivet av: Tilde

Who, mer. ^-^

2012-03-22 @ 19:06:23
Skrivet av: felicia

H3H3H be true to ur heart <333

2012-03-22 @ 19:19:18
Skrivet av: Sandra

haha när kommer den där roliga scenen med mig och zayn! längtar! as bra del <3

2012-03-22 @ 21:11:15
Skrivet av: fanny

skriv mer jag bara älskar dena berättelse<3

2012-03-23 @ 17:20:32
Skrivet av: Ebba

Jättebra! :D

(Hehe, jag läser ganska många 1D bloggar, så jag skulle bli väldigt glad om du kunde kommentera på min blogg så jag vet bloggadressen hit som jag inte kan utan till XD)

2012-03-24 @ 22:54:14
Hemsida/blogg? ♥ http://agirlwithasmile.blogg.se/

Kommentera här! ♥

Vad heter du?
Remember you?

Hotmail (syns inte)

Hemsida/blogg? ♥

Skriv en kommentar och ge mig lycka!:

Trackback
RSS 2.0