Its Gotta Be You - Del 28

Haha aw, kul att höra :)
--------------------------
Julias perspektiv
"So... what do you want to do with... eh, him?" frågade Jade. Vi alla satt inne på ett fik och uppmärksamheten var riktad mot mig. "I don't know... I mean, what can I do?" De ryckte på axlarna. Jag slöt mina händer omkring den varma kaffekoppen. Trots Juli värmen frös jag. "I look quite funny when I wear sunglasses inside, huh?" sa jag och kollade på dem med en höjdmungipa. "If you don't were famous, I should say that everyone staring at you. But I can't, because they would do it anyway", sa Eleanor och log lite. Jag log tillbaka. "Lets go and find something more", sa Danielle. "Yeah", instämde Sandra. Vi började gå emot Prada butiken. Jag fick med mig en ny urball handväska där i från. Nästa stopp var Louis Vuitton butiken. Ett gulligt armband och ett par solglasögon fick jag där i från. När jag provade armbandet la jag märke till att jag inte hade satt på mig Harrys armband. Han hade gett det till mig när jag skulle åka tillbaka till Stockholm efter att vi precis blivit ett par. Innuti stod det "Harry Styles ♥ Julia Wahlgren" och utanpå "Don't Forget That Im Always There For You". Ha, vilket skämt! Men innerst inne sved det i hjärtat när jag tänkte på honom. Vi gick emot Abercrombie & Fitch. Min pappa hade alltid köpt kläder där i från när han var på sina resor till USA. Jag köpte ett par shorts, och två tröjor. Egentligen kände jag inte för att köpa något mer - vi hade varit igång sedan 10am i morse, och nu var klockan snart 7pm. Det var bara en affär kvar som de var tvunga att gå in i, enligt dom, och jag gick med på det. Trots min negativa inställning köpte jag hela 5 olika toppar. "I feel like a shopaholic", sa jag och kollade på mina kassar. "It doesn't matter. Whats matter is that you having fun honey", sa Danielle och la armen om mig. Exakt som en syster. Jag log mot henne. Vi sa hejdå till varandra allihopa vid killarnas lägenheter, mitt vanliga hem, för att jag och Eleanor skulle fortsätta mot hennes och Louis lägenhet. Vi slängde in alla våra kassar i sovrummet och Eleanor gick till duschen. Medans uppdaterade jag min twitter; Had so fun today with @jade_wood, @sandraibrahim, @EleanorJCalder and @Danielle Peazer. Love you, you mean everything x Jag gick in på "Connect". Det var mer fans en vanligt som hade tweetat. Först log jag lite, men direkt efter att jag hade läst igenom ungefär femton stycken brast det inom mig. På allihopa stod det ungefär: WHY DID HARRY BROKE UP WITH YOU???? eller Both of you are stupid, you were made for each other! och till och med When did you broke up with each other? You doing a big mistake! Harry måste gått ut med det officiellt. Jag gick in på hans twitter. Tre tweets ner stod det The feeling when the one you love never want to meet you again. När hade jag sagt att jag aldrig ville träffa honom igen? Älskade han mig fortfarande? Ett litet hopp tändes inom mig. Yttligare tre tweets ner stod det I thought this never would happend. I loved her so much. Ljushuvud, vem skriver så på twitter? tänkte jag och skakade på huvudet, men kunde inte låta bli att erkänna att det faktiskt kändes lite bättre. Eleanor kom ut från badrummet i mjukisbyxor och ett linne, med håret i en turban. "Want do you want to eat?" frågade hon och öppnade kylskåpet. Jag ryckte på axlarna. Hon vände sig om och tittade på mig. "Is it okay if we only eat chicken and french fries? Its 8pm and I don't feel for cooking actually". Jag log mot henne. "Ofcourse, its even tasty", svarade jag. Hon återgäldade leendet. "All right... we need to went to the market". Jag nickade och tittade ut. Det låg en mataffär ungefär 500 meter ifrån lägenheten. Dock regnade det. "Both us can go... its raining outside". Eleanor tittade skeptiskt ut. "Okay... put on your raincoat", sa hon. "I don't have anyone!" utbrast jag. "Not me neither", erkände Eleanor. "I forgotten my at Danielles and Liams place". Jag funderade. "So what shall we do?" undrade hon. Jag fick ett stort leende på läpparna.

"You are crazy! We are running, in just our ordinary clothes, without makeup, to the market!" skrek Eleanor till mig i regnet. "Wasn't it you who told me to have fun?" skrattade jag. Mitt hår smashade till ansiktet hela tiden av regnet. Vi sprang in i affären och stannade i hallen för att pusta ut. Vi tittade på varandra och brast i gapflabb. Vi handlade vad vi behövde inklusive en stor påse godis. Vi betalade och gick ut. "I don't feel for running", sa Eleanor och höll sig för magen. "Not me neither... Im tired", sa jag. Vi började gå. Jag hörde en fotoblixt bakom mig och plötsligt, mitt i regnet, var en hel skock paparazzis bakom oss. Dom hojtade massor om Harrys och mitt såkallade förhållande. Jag stirrade på Eleanor. Foto blixtar sprakade bakom oss. "I count to three, then, run, okay?" viskade Eleanor. Hon tittade på alla journalister och paparazzis. Tyst sa hon: "One, Two, Three... RUN!" Vi började kuta, även om det var svårt eftersom vi skrattade så mycket. "Sometimes are you really annoying", skrattade Eleanor åt mig. "You forced me to run in the rain still without makeup and then from no where comes paparazzis. I HAD NO MAKE UP AND UGLY CLOTHES". Jag flinade. "You are always beautiful El, don't worry. You laugh anyway". Eleanor tittade på mig med ett stort leende. Vi gick upp och åt våran middag, som faktiskt smakade ganska gott. Vi öste över grillkrydda och salt på pommes friten och skrattade åt det. Jag hade oerhört kul. Efter att ha kollat på massor av larviga tjejfilmer och ätit oss tjocka på godis gick vi och la oss. Det hade varit den bästa dagen på mycket länge kändes det som. Mina vänner var det bästa jag hade.

Jag vaknade av att solens strålar sken igenom fönstret. Jag tittade mig runt omkring. Jag hade sovit här i en vecka nu, i den här sängen. Jag vände på mig och såg Eleanor ligga och sova bredvid mig. Hon hade varit så snäll emot mig hela tiden. Hon och Louis hade kommit överens om att jag skulle få ligga på soffan tills det blev bra igen mellan mig och Harry. Det kändes ganska tryggt. På väggen bakom Eleanor var det massor av foton. Det var ett på henne och Louis, ett på henne själv, ett på hon och hennes familj, och ett, till min förvåning, på mig, Danielle och henne, första gången jag träffade dem. Sen var det massor av bilder som var personliga antog jag, från hennes barndom och så vidare. Jag vände mig om igen och kollade mot Louis vägg. Jag kunde inte låta bli att le åt alla bilderna. En var på honom och bandet, en självklarhet, en bild på honom med varenda en av killarna i bandet, och yttligare en bild på honom och Harry, en bild på honom och Eleanor, och en på honom själv. Den sista bilden som var från "nutid" var en bild som var tagen inne i Harrys och Louis gamla lägenhet, alltså min och Harrys nuvarande... eller kanske jag bara skulle säga Harrys? I alla fall så var det en bild som var från min födelsedag, precis vi skulle iväg innan konserten där Harry skulle avslöja att han gillade mig så småning om. Vi satt i soffan, jag och Louis. Jag satt i hans knä. Båda vi gjorde överdrivet fula miner och gjorde tummen upp. Jag visste att Harry hade tagit bilden. Ett tag hade jag faktiskt haft den som twitter ikon. Jag kände mig överväldigad över att jag uppenbarligen betydde något både för Louis och Eleanor. Dom var sådana underbara människor - nästan så fantastiska att jag inte var värd dem. Jag reste mig upp från sängen. Väggen framför sängen hade en stor enorm bild. Det var på oss alla tolv. Med tolv menade jag även Felicia och James - de var som en i gänget, om man skulle säga så. Under den stora bilden var det en liten bild på varje par. Bilden på mig och Harry var den finaste jag visste på oss båda. Han hade armarna runt om mig och log sitt fantastiska Harry leende. Jag log stort och mina gröna ögon strålade av lycka. Jag fattade efter en snabb titt på Danielle och Liams porträtt att de skulle placera parens barn under, eftersom en bild på Zac hängde nedanför dem. Det betydde att de faktiskt trodde att alla vi skulle hålla ihop förevigt. Jag suckade och gick ut i hallen för att hämta tidningen. Det var en stor artikel från igår, en bild på mig och Eleanor, och en bild på mig och Harry. Rubriken var Harry Styles: I dont regret anything.
Efter att ha ögnat igenom artikeln var mina ögon fyllda av tårar. Han sa att han tänkte gå vidare med sitt liv, att han inte ångrade vad han hade sagt och gjort, och att det var över. Med svart, tjock text stod det "I don't think that its possible for us to be a pair again. I moving on right now actually. I don't regret anything. Jag bröt ihop. Tårarna sprutade. Eleanor kom ut i köket med sin morgonrock svept om sig. Jag grät tyst mot hennes axel. "Eleanor... I think you need to put one photo from your wall down", viskade jag.

Kommentera här!
Skrivet av: Tilde

Åh, nej. Mer.

2012-04-15 @ 19:52:59

Kommentera här! ♥

Vad heter du?
Remember you?

Hotmail (syns inte)

Hemsida/blogg? ♥

Skriv en kommentar och ge mig lycka!:

Trackback
RSS 2.0