Its Gotta Be You - Del 34


Julias perspektiv
Jag vaknade av ett irriterande ljud. Det kallades väckarklocka. Det var en månad sedan min och Harrys återförening, exakt idag. Vi hade bestämt att avslöja för världen i en intervju att vi var förlovade. Jag orkade verkligen inte gå upp. Jag vände mig om. Harry sov som en stock. "Harry!" viskade jag. Jag ryckte lite löst i hans arm. "Harry, wake up!" Han vände sig irriterat om och drog kudden över huvudet. Jag bestämde mig för att busa lite med honom och drog försiktigt ur kudden från hans händer och kravlade mig över sängen så jag hamnade ovan på honom. Jag lät mina fingrar gå över hans bröst tills jag kom till ansiktet. Han kollade upp på mig. "What are you doing?" sa han med ett trött leende. "I love your voice on morning Harry", sa jag och kysste honom. "No, but seriousley. Interview, three hours", sa jag och reste mig från honom. Jag slängde snabbt i mig en macka och hoppade in i duschen. Det blev en vanlig outfit, men jag ansträngde mig lite extra med håret och lockade det. Det dagliga sminket åkte på. Det sved i ögonen när jag la på mascaran. Jag och Harry hade varit inne i lägenheten hela månaden i princip. Det hade varit ett förfärligt oväder. Enda gången jag faktiskt ens rört mascaran var under juldagarna, annars hade den legat orörd. "Come on Harry", ropade jag snabbt och gick ut i hallen. Jag drog på mig ett par uggs. Jag hade alltid älskat de där skorna. Min tjocka Canada Goose jacka och en tjock halsduk som man la runt halsen åkte även på. De stickade vantarna fick inte glömmas. Mössa kunde jag inte ha, det förstörde alltid mitt hår. "Harry?" ropade jag en gång till. Han kom ut till mig. "What is it?" frågade jag, eftersom han såg så allvarlig ut. "It doesn't matter what happens in the future. Im always here with and for you", sa han och kysste mig i pannan. Jag tittade undrande mot honom. Vad skulle det betyda?

Harry körde bilen till stället där intervjun skulle hållas. Jag drog stressat en hand igenom håret. Hatet mot mig hade aldrig varit så värst vidare farligt. När jag blev tillsammans "kände" redan många directioners mig. Jag hade ju haft twitter hela tiden, för det första. För det andra var jag ju kompis med killarna två år innan det hände något. Så det kom liksom mer normalt. De hade fattat att jag var som Danielle och Eleanor. Däremot hade de haft det svårare med Jade och Sandra, men nu var de lika älskade. Men just med förlovningen var jag osäker. Det kunde ge hat. Jag hade svårt att ta hat. När jag själv hade varit directioner hade jag accepterat deras val. Jag ville inte att någon skulle bli sårad. Det var hemskt att se hur folk började hata mot den där tjejen, Emma Ostilly, för att det var en jäkla bild när hon och Harry kysstes. Det var ungefär ett halvår innan jag träffade killarna för första gången. Harry tog min hand och log uppmuntrande mot mig. Vi kom in i inspelningsstudion och fick sätta oss ner. "Im sitting here with Harry Styles from One Direction and his singing girlfriend Julia Wahlgren, welcome", sa kvinnan. Jag kände igen henne som Heather Nicole. Hon var ofta på den här kanalen. Harry släppte inte min hand. De frågade lite om livet innan hon gick in på förra årets händelse. "So what happend? Why did you broke up?" Jag tittade på Harry. Han nickade mot mig, som en gest att jag skulle berätta. "One of the best friends I ever had took suecide. Harrys sister Gemma was in coma. It was too complicated. We didn't talk to each other, and it was to much, its simple as that. We talked and then it was over". Jag undvek att titta in i kameran. Jag brukade vara så bra på det, men jag ville inte. Det var ett känsligt ämne att prata om Martina och uppbrottet från Harry. Harry tryckte min hand extra hårt. "Tell us about your song, Julia". Reporten såg alldeles för intresserad ut för att det skulle vara bekvämt. Jag skruvade lite på mig. "I felt bad. I still loved him. It was... untenable. I was planning to move a week after the show, because I could not bear to be around people who loved Harry as much as I did". Orden flög ur min mun. Heather nickade förstående. "So what did you, Harry?" sa hon och tittade mot Harry. Min blick gick också upp till Harry. "It pained me to see Julia so happy without me, for example, with Louis's girlfriend Eleanor. They always looked so happy. She had fun. I missed her a lot. When I first heard she was moving so bound it in my chest. Then when I heard her voice, saying that the song was to me, so I started to cry. Right after she had sung clearly, I ran out and went home, I thought. Wrote his own song to her, as an answer. I performed it at our concert, and then I called her. Yes ... where it became a reunion simply". Jag kunde inte låta bli att le. "So everything is alright now? Your are boyfriend and girlfriend again?" Harry stort mot mig. "Actually a bit more than that... We are betrothed couple". Det var en aningens roande att se reportens ansiktsuttryck. Det hade hon inte förväntat sig. "News... Harry Styles and Julia Wahlgren are enganged. Julia, can I look at your ring?" Jag sträckte fram min hand. Hon granskade på den vackra ringen Harry hade gett mig. "Then I want to thank you. That was big news!" sa hon och jag och Harry reste på oss. Vi behövde bara ge varandra en blick för att veta att helvetet hade brutit ut i fandomet.

Jades perspektiv
Jag hörde hur det knackade på dörren. "Sandra, Zayn! Fun to see you", sa jag. På mig lät det som om vi inte hade träffats på flera år. Jag gav dem båda en snabb kram. Niall anslöt sig vid min sida och gav de båda en kram och la sedan armen om mig. "We make dinner. Want to help?" De nickade. De mötte inte varandras blickar över huvudtaget. Jag tittade oroligt på Sandra till Zayn. Ingen reaktion. "So how are you?" frågade jag vänligt. "Fine thank you", sa Sandra med ett svagt leende. "Yes... fine", instämde Zayn utan en blick på Sandra. Jag stötte Niall i sidan. Han vände sig förvirrat om. "What is it?" väste han. Zayn kollade emot oss. "I'll tell you later", viskade jag tillbaka, för att Zayn inte skulle höra. Jag ställde fram maten på bordet och sa åt dem att sätta sig ner. Det var en middag under tystnad. Zayn och Sandra hade inte rört varandra. Inte sagt ett ord till varandra. En sak var säker. Någonting var fel.


Har börjat att lägga upp bilder längst upp... ni som läste min gamla novell känner kanske igen det. :) Kul att ni ansöker i karaktärstävlingen föresten... fortsätt skicka in ansökningar! c;

Kommentera här!
Skrivet av: Tilde

Super! :)

Mer.

2012-04-24 @ 17:07:08

Kommentera här! ♥

Vad heter du?
Remember you?

Hotmail (syns inte)

Hemsida/blogg? ♥

Skriv en kommentar och ge mig lycka!:

Trackback
RSS 2.0