Its Gotta Be You - del 13

Ni ville ha mer dejter, så fortsätter med tre delar med massa gullegull. I den här delen ska ni få veta mer om Jade. Tror jag ska beskriva en dejt mellan varje par i tjejernas perspektiv, fangirla nu tjejer :3
----------------------------------------
Jades perspektiv
Att dejta Niall var som en dröm som gick i uppfyllelse. Jag kunde inte låta bli att le där jag satt i min säng med en kopp te. Att jag sprang fram emot Julia den där dagen hade varit en början på ett nytt liv. Folk hade alltid ogillat mig, vad jag än gjorde. Jag hade aldrig haft en riktig vän, jag hade i princip bara umgåtts med min tvillingsyster Janet när jag var yngre. Men den där dagen... Vi hade varit på väg hem från skolan, jag och Janet, med våra överlånga hår. Båda vi två hade alltid haft jätte långt hår när vi var små. Vi hade varit tretton år gamla. Det hade hänt så snabbt; bilen kom bara när vi gick över gatan. Jag hade sprungit i all hast, för att själv inte bli dödad. Men... leendet var redan bortblåst för mitt ansikte. Tårarna hade börjat rinna ner för mina kinder. Det var jobbigt att tänka på Janet, att tänka på min bakgrund.
I alla fall hade Janet inte varit tillräckligt snabb. Hon blev påkörd. Jag minns hur jag skrek och grät floder och hur blod sipprade ut från olika delar av hennes kropp.
Våran familj hade flyttat från Cardiff där vi bodde då så fort som möjligt ner till London för att börja ett nytt liv. För att lindra sorgen låtsades vi som om Janet aldrig hade existerat. Sen dök One Direction upp och spred ett leende över mina läppar igen - det var nästan ödet att jag skulle få mina idoler som grannar. Ett kort tag efter det klippte jag av mitt hår, eftersom det påminde mig om hur jag och Janet brukade sitta och fläta varandras hår på kvällen efter att vi hade duschat. Jag hade undvikit folk sen dess. Jag var rädd att behöva berätta allt det som var tragiskt. Mitt liv hade blivit fantastiskt igen - jag hade världens finaste vän. Jag hade skuldkänslor över att jag inte berättat något om detta för henne, men det var nog bäst om hemligheten förvarades förevigt. Jag drog bort tårarna under ögonen. Jag var en stark människa, intalade jag mig själv.
Jag skulle ut med Niall ikväll. Vi hade tänkt gå till ett nöjesfält i närheten, bara för att avvika från våra vanliga middagar. Zayn och Sandra var redan ett par. Jag och Niall var som ett par, men vi hade bara inte titeln officiellt ännu. Jag började rota omkring i min garderob för att hitta något att ta på mig. Jag konstaterade att det var ganska svalt ute och skulle inte bli mycket varmare heller, trots att det var slutet av Maj. Det fick bli ett par ljusgula byxor och en ljusrosakofta, för enkelhetens skull. Efter ett tag insåg jag att jag inte ens visste hur jag såg ut i ansiktet ännu. Dessutom behövde jag sannerligen ta en dusch, eftersom jag mest legat i mitt rum vid laptopen de senaste dagarna. Jag hade haft blandad flashback från Janet tiden samt 39 graders feber. Jag kollade i spegeln. Luggen var rufsigare än den brukade och jag hade massa svart klet under ögonen som troligen var mascara rester. Tidigare hade jag alltid gått osminkad, rädd för att bli diskriminerad, men numera gjorde jag som jag ville. Min bulle mitt uppe på huvudet som jag hade satt upp tre dagar tidigare var alldeles platt, och resten av håret som trillat ut från den var elektriskt. Om jag hade tänkt gå ut så här med Niall hade jag blivit dumpad direkt - även om Niall inte verkade vara en sådan person. Han hade sagt att han älskade mig för vem jag var, inte hur jag såg ut. Jag klev ändå in i duschen. Jag saknade ändå att dra i det håret som hade varit ner till midjan. Med en suck gnuggade jag in håret i schampoo.

"Niall seriousley I don't dare!" sa jag skrattandes. Niall ville dra med mig upp i fritt fall, det snurrande fritt fallet som de hade byggt upp. Jag hade åkt ett sånt en gång i Spanien och tänkt 'Aldrig mer', för att jag var skräckslagen efter åt, men det var ju trots allt tre år sedan. "I can hold your hand", sa han och tog min hand. Under tystnad kollade vi på varandra med blyga leenden. "Alright then, only if you promise to hold my hand all the time". Han nickade. "Everything for you dear". Vi åkte och jag skrek. Niall skrattade åt mig när vi åkte ner. I suset sa han "I LOVE YOU JADE". Även om han skrek var det knappt hörbart eftersom vi åkte ner med full fart. När vi kom ner igen tänkte jag på vad han hade sagt ett tag, så jag märkte inte att han försvann. "Niall? Niall where are you?" ropade jag förtvivlat. Nöjesfältet var fullt med människor, men jag kunde inte se en söt blondin någonstans. Plötsligt kom han gående emot mig helt normalt med en sockervadd i handen. "Lets eat", sa han och så högg vi båda in på den. "Oh my god, my stomach", sa jag och höll mig för magen. Niall var tyst. "What is it?" frågade jag. Han la sitt finger över mina läppar. Trots att det var runt 500 hundra människor runt om oss kändes det som om det bara var vi i hela världen. Han ställde sig närmare mig, så nära att vi kunde nudda varandras näsor om vi hade velat. Han strök bak mitt hår på ena sidan och kysste mig. Jag la armarna runt om hans hals och kysste honom ivrigt tillbaka. Vi stog där i tio minuter, men det kändes som några få sekunder. Han log och tog min hand. "Its your turn to chose", sa han och gjorde en gest mot attraktionerna. Jag drog med honom bort mot parisehjulet och vi hoppade in i en vagn. "I have always love this one", förklarade jag med ett leende. "Me too" sa han. Vi satt tysta hand i hand och tittade ut över London i mörkret. Det var sagolikt ute, men jag frös. Han la armen runt om mig och jag lutade huvudet mot hans axel. Mitt uppe på toppen vände han sig emot mig. "I have always want to do this", sa han och kysste mig.

Danielles perspektiv
"Yeah right, ofcourse", sa jag med dammsugaren i ena handen och mobilen i andra. Liam hade ringt för att snacka och spontant hade jag bjudit över honom. Nyss hade han frågat om han kunde komma i sin onepiece. Jag kastade en blick på klockan. "Come around 7pm. I need time to cook something", skrattade jag. "Right then, kisses", sa han. Jag log för mig själv. "Yeah, love you". Vad skulle jag laga? Vi skulle ju ha en myskväll, men jag ville inte ha något överdrivet vanligt heller. Efter en snabb titt i kylskåpet och skafferiet kom jag fram till att currykyckling med ris skulle vara en bra ide. Efter en snabb dusch och att ha satt på sig mjukiskläder satte jag igång. Jag var precis klart när det ringde på dörren. "Hi", sa vi till varandra och han gav mig en kyss och en kram. "It smells curry... is it curry chicken?" sa han och hängde av sig jackan. Jag nickade. Jag hällde upp ris på två tallrikar och hällde kycklingen över, samt några grönsaker på sidan om. Liam kramade om mig bakifrån. "Hi cutie", sa han i mitt öra. Jag vände mig om och kysste honom ömt. "Hi", svarade jag och lekte med hans hår. "How are you?" frågade han. "Im fine. Hard work today", svarade jag. X-Factor hade precis börjat igen och jag var full igång med repetitionerna. En gång hade min pojkvän faktiskt varit med i X-Factor, och det kändes så otroligt längesedan med tanke på hur stora de var nu. Alla i bandet hade ju skaffat flickvän, och det hade setts naturligt att jag skulle umgås med dem också. Trots att det var 10 års skillnad mellan mig och Julia såg jag henne som en lilla syster, och även Sandra med. Jade var en fantastisk tjej för Niall, och jag hoppades verkligen att det skulle klicka ordentligt mellan dem snart. Vi åt maten och pratade på som vanligt. "How is it apart Niall and Julia now then? Is it okay?" frågade jag samtidigt som jag lade på mer sallad på min tallrik. "Yeah, its normal again. Niall have met Julias best friend..." började han, men jag avbröt honom. "...Jade. And they dating. I know, Julia telled me everything". Han kollade förvånat på mig. "Yeah, you never no what that girl say", log han. Julia var ganska glömsk och glömde att berätta saker som kanske inte var så där överdrivet viktiga, men när det var riktigt viktigt kunde hon säga det direkt när hon kom innan för dörren. Jag dukade av och kände att Liam tittade på mig bakifrån. Jag vände mig om och tittade på honom och skakade menande på huvudet. "I chose disneyfilm this time", sa han. Vi brukade alltid titta på disney filmer, vi var ett sånt där töntigt par. Han höll upp lejonkungen och jag nickade. "Sure", sa jag hällde upp en skål med godis och hoppade sen i min soffa. När filmen var slut låg jag lutad mot Liams axel. "Danielle...?" sa han. "Mm", mumlade jag tillbaka. "Do you wanna marry me?" Jag reste mig upp och tittade på ringen han hade i handen. "Ofcourse", sa jag glatt och kramade om honom. Vi kysstes, länge. "I love you Liam", sa jag och kysste honom igen. "I love you too", svarade han. Vi gick mot mitt sovrum. Jag gissade på att det skulle bli en lång natt.

Kommentera här!
Skrivet av: Tilde

Naaw, så sött. <3

Mer.

2012-03-13 @ 19:27:49
Skrivet av: felicia

Asså nue jag både glad och ledsen ;) Julia längtar till fredag <3

2012-03-13 @ 20:36:42
Skrivet av: fanny

du skriver så bra! (avis) :)

2012-03-14 @ 15:46:47
Skrivet av: fanny

du skriver så bra! (avis) :)

2012-03-14 @ 15:47:02

Kommentera här! ♥

Vad heter du?
Remember you?

Hotmail (syns inte)

Hemsida/blogg? ♥

Skriv en kommentar och ge mig lycka!:

Trackback
RSS 2.0