Its Gotta Be You - Del 14

Har krångel med datorn, försöker skriva så gott det går! :)
---------------------------------------------------------------------
Julias perspektiv
"Seriousley Jade, Niall is the perfect guy for you", utbrast jag. Vi var på väg hem från måndagens skoldag och Jade hade precis berättat för mig och Sandra om vad hon och Niall gjort igår. Jade rodnade. "Come with us home", sa jag när vi skulle svänga åt olika håll. Hon ryckte på axlarna och sa: "Why not?". Vi gick upp mot lägenheten. Till våran förvåning satt alla där, förutom Danielle och Liam. Och med alla menar jag alla, Eleanor, Niall, Louis, Harry, Zayn, och sen vi tre då. "Wow, we have guests", log jag och gav Eleanor en kram. "What are you doing here?" frågade jag vänligt och undrande. "I don't know, Danielle call me and told me to come, but she isn't here yet. I though she would call you too", sa hon och såg undrande på mig. Jag drog upp min iphone ur fickan. Två missade samtal från Danielle. Aja, inget att göra åt nu. "Good that you others are here anyway... and hi, you have to be Jade! Niall have told us everything about you", sa Eleanor och log mot Jade. De började snacka och jag gick bort mot Harry som låg i soffan och halvsov. Jag slängde skinnjackan på en stol och la mig på hans mage. "Hi", sa jag och tittade på honom. Han öppnade sömndrucket ögonen. "Hi babe", sa han och satte sig upp. Vi kysste varandra. Jag satte mig i mellan hans ben och han höll om mig. "Are you tired?" undrade jag. Han gäspade ljudligt. "Yeah, our new single been finished today. Much work you know", sa han och kliade sig i ögonen. Plötsligt knackade det på dörren. "Get in", ropade Harry. Han orkade verkligen inte röra sig. Vi fick väl ta det lugnt ikväll - eller göra något bara jag och han. Liam öppnade dörren och han hade Danielles hand i sin. Vi log alla mot dem. "Hi", sa alla. De började ta av sig sina ytterkläder. "Oh my god, you have to joke with me", utbrast Sandra och flög upp från fotöljen hon satt i och sprang mot Danielle. Hon tog hennes hand och började hon skrika. "Oh my god, Liam, Danielle, im so happy for your sake!" sa hon och klappade ivrigt i sina händer. Hon kramade båda två. Alla undrade vad det var som hade hänt och kollade undrande på dom. "Well", började Danielle med ett leende, "We're getting married". Alla andra gick också och kramade dem, det här var ju helt underbart! "I know I have said it before, but you two are made for each other", babblade jag på medans jag kramade dem. Jag var tvungen att ta några djupa andetag för att lugna ner mig, det här var ju en asstor nyhet! Och när TV, tidningar och directioners får reda på det sen... åh herregud. Alla förhörde dem om hur det hade gått till och så vidare, tills Danielle och Liam ville gå hem till Liam. Jag förstod att de ville ha lite ensamhet när de var nyförlovade och allt.

"Harry, can't we do something?" frågade jag. Jag började tröttna på att ligga med huvudet på hans bröst bredvid honom, samtidigt som vi båda halvsov. "Like what?" undrade han trött. "I don't know, just do something, only you and I. It was a long time ago since last time". Jag tittade på honom. "Sure, ofcourse. I know what we can do, its gonna be really fun! Have to call someone first, wait a couple of minutes". Han gick iväg mot vårat sovrum för att hämta sin telefon. Värst vad han blev ivrig då. Jag själv blev väldigt nyfiken. "Come on then", sa han och drog mig ut ur hallen. "Alright...", sa jag och drog på mig ett par sneakers och en trenchcoat. Jag var väldigt nyfiken nu.

Eleanors perspektiv
"Where did Harry and Julia went?" frågade jag Julia. Jag hade precis varit på toaletten. "I dont know, they just dissapeared. No, I think they just wanted time whit each other", svarade Louis. Jag kramade honom bak i från. "You and I can do something too", sa jag. Han vände sig om. "Sure, but give me a carrot first. You should eat one to, its really tasty", sa han. Han vände sig om och kollade på mig. "You and your carrots", sa jag och hämtade två råa morötter ur kylskåpet. Jag bet på båda två och gav den ena till Louis. "Hey", sa han och gjorde ledsen min. "Here, you can take mine". Han ryckte åt sig min morot och tog en tugga. "Tasty", sa han och gav tillbaka den till mig. Jag skrattade och kysste honom. "Stupid. Lets have some fun", sa jag och la mitt huvud på sne. "We can dance", sa Louis och tog mig i sina armar och började föra runt mig. Jag bara skrattade. "You are so silly Lou, but I love you anyway" sa jag och skakade på huvudet. Vi satte oss i soffan. Det regnade ute. "Oh, now I have I idea", sa Louis och tittade filurigt på mig. "We gonna bike. On a tandem, what are you think?" undrade han. Jag tittade ut genom fönstret igen. "Lou, I'd love to, but now its actually raining outside", sa jag och tittade på honom. "And?" sa han leende. "Put on some old clothes and fix something to eat, maybe dounuts and coffe and other stuffs", fortsatte han. Jag kollade förundrat på honom. "Alright then... Its just one problem. I have no clothes", sa jag och tittade med skeptis på honom. "Take some of Julias, call her and ask", sa han och ryckte på axlarna. "She is seven years younger than me". Han tittade på mig och gick sen bort till sitt sovrum. "Take this ones then". Jag skrattade och gick in på toaletten för att byta om. Louis gamla kläder var inte så pjåkiga, men tja... det såg ju lite skumt att jag hade på mig dem. "Voila", sa jag och skrattade när jag visade upp mig för honom. Han kysste mig och kramade om mig. Jag vaggades fram i hans famn. "I take the car to rent a bike. Fix the food and then are we ready to go", sa han. Jag nickade och han gick. Jag kastade en blick mot klockan. 3.34pm. Vi skulle nog vara borta ett par timmar, så det var lika bra att packa ner så mycket fika jag bara kunde hitta. Sandra älskade att baka och var jäkligt bra på det också, så hon hade bakat massor under tiden hon hade bott här. Men snart skulle hon flytta hem till Zayn istället. Hon hade kommit hit som utbytesstudent, men skulle stanna förevigt. Det hade hon sagt igår när vi snackade i telefon i alla fall.

Jag fick massa regn i ansiktet och kände hur min mascara rann. "Louis, this sucks. Im cold", sa jag när vi hade cyklat i en halvtimme. Vi stannade och fikade. Han torkade bort vattendropparna på mina kinder innan vi skulle gå ut igen. Våra blickar möttes och vi log mot varandra. "Oh my god, this rain kills me", sa jag och gick ut. Han skrattade och kysste mig, länge, mitt i regnet.
--------------------------
Hoppas ni gillade det, hahah. Nu är dejterna avklarade, eller inte min riktigt än då... men den är väldigt speciell. I nästa del kommer det dyka upp en ny person i berättelsen också... be excited now. Tack för att ni läser, taaaack! ♥

Kommentera här!

Kommentera här! ♥

Vad heter du?
Remember you?

Hotmail (syns inte)

Hemsida/blogg? ♥

Skriv en kommentar och ge mig lycka!:

Trackback
RSS 2.0