Its Gotta Be You - Del 16

Sandras perspektiv
"SANDRA!" ropade Julia inne i från hallen. Jag hade inte märkt att hon kommit in. "Var det öppet?" frågade jag förvirrat. Hon ignorerade frågan. Jag plockade in lite fler av mina kläder i min väska och lite prytlar i flyttkartonger. Jag skulle ju flytta in hos Zayn nu när vårat förhållande började bli riktigt seriöst. "Vet du, har världens bästa grej att berätta!" utbrast hon. "DU ÄR GRAVID, NI HAR FÖRLOVAT ER, VAD HAR HÄNT?" utbrast jag exalterat. Hon kollade sarkastiskt på mig. "Ja du vet. Nej, det är något asbra, gissa!" sa hon. Hon hängde av sig trenchcoaten och gick in i vardagsrummet. "Jag vettefan, hur var det på eran dejt by the way?" sa jag och fortsatte koncentrerat med packningen. "Felicia har blivit känd i Sverige och ska spela in en duett... med mig", sa hon. Jag tittade ett ögonblick på henne och lät orden sjunka in. "OH MY GOD, SKOJAR DU? KOMMER FELICIA TILL LONDON? OH MY GOD!" utbrast jag. Hon nickade glatt. "Jaa, hon kommer om några veckor. Jag snackade med en producent eller vad han nu var, och han hade ansvar för X-Factor grejen, och hon hade vunnit.." Jag gapade. "VA, VANN HON X-FACTOR? FAN VAD GRYM HON ÄR", utbrast hon. Hon nickade ivrigt. "Vi ska i alla fall spela in en duett till hennes album OCH, vi måste ringa henne idag. Och du kanske vill vara med?" Jag hoppade glatt omkring. "Såklart jag vill!" Hon plockade upp en lapp ur fickan tillsammans med sin iphone. Hon knappade in nummret och la på högtalare. Signalerna tutade fram. "Hi this is Felicia Tanttu", sa en välbekant röst. "Heeeeei", sa jag och Julia. Våran humor slog ingenting. "Sandra, Julia?" skrattade hon. "Jupp. Vet du vad flicka?" sa jag med min peddoröst. "Nej?" fortsatte hon att skratta. "Jag ska spela in duetten med dig... är man pro eller", sa Julia med ett stort leende på sina läppar. "Skojar du? Ofta, värsta slumpen", sa Felicia. Hon lät förvånad på rösten.
Vi snackade i flera timmar med henne. Man hade mycket att snacka om när man inte hade träffats på ett år. "Du... vann... X-Factor... OCH DU SA INGET TILL OSS!" sa jag surt. "Förlåt, men båda ni bytte nummer, och jag också... så jag orkade liksom inte spåra det", förklarade hon. Vi hade varit tvugna att skaffa ett nytt nummer för att inte folk vi känt tidigare som var fanns skulle kunna ringa upp oss. "We understand you..." mumlade Julia deltagande. "Anyway, när kommer du hit? Du måste träffa alla killar, jag dejtar Zayn!!" sa jag entusiastiskt. "Hela världen vet om det ändå Sandra... så det är liksom lugnt. Jag kommer om en vecka, behöver bara spela in två låtar till och sen är jag klar. Längtar efter att se er igen, kram kram, hejdå". Vi klickade bort varandra.

Julias perspektiv
"Okej, jag har ändå inget för mig", sa Felicia leende. Hon hade varit i London hela veckan snart och vi hade precis spelat klart låten. Det blev ett ganska bra resultat måste jag säga. Jag, killarna, Sandra och Eleanor skulle till en nattklubb ikväll. Jade behövde plugga på sina slutprov ordentligt och Danielle skulle dansa i X-Factor, så jag bjöd med Felicia. "Grymt. Vi träffas där runt nio tiden då?" undrade jag. Hon kollade på klockan. 6.47pm. "Jeupp, självklart". Jag bestämde mig för att skippa middagen och ta tiden jag hade för att fixa i ordning mig ordentligt. Sandra var enormt förväntansfull eftersom det här skulle bli första gången hon visade upp sig med Zayn officiellt, utan att det var en dejt eller något. "Hi babe" sa Harry när jag kom in igenom dörren. Han kysste mig mjukt och kramade mig. "I have missed you", förklarade han. Jag log. "Well, I last time I saw you was today morning... but I have miss you to honey", svarade jag och kysste honom igen. "I take a shower... Don't forget the night club", ropade jag halv vägs in i badrummet. Jag slängde av mig kläderna och tog en lång varm dusch följt av mina vanliga rutiner. Jag hade en tight rosa klänning på mig, med matchande earcuff. Håret var uppsatt med en hårslinga på varje sida och lockat längst ner i topparna. På senare år hade jag skaffat extensions för att jag ville ha friskt hår men ändå inte kort. Jag hade redan stått ut med tillräckligt många år med kort hår, för att jag klippte av mitt långa hår vid nio års ålder; det långa hår som faktiskt inte var slitet. Jag hade ett par leopard mönstrade pumps, och mina ben var nyrakade. Det dög gott och väl, tänkte jag och plockade upp min lilla leopard mönstrade handväska och gick ut ur sovrummet. Jag drog på mig lite ringar, ett halsband och armabandet jag fått av Harry. Ingen outfit är komplett utan accesoarer, det var min mening. Harry kom ut nyduschad med skjorta och chinos. "Ouff, handsome or handsome?" sa jag och tittade upp på honom. "You are always my cutie pie", sa han och pussade mig i pannan. Louis kom in med Eleanor i täten. "Are you ready to go then? The other is already there", sa han stressat. Eleanor gav mig en road blick.

Det började närma sig midnatt och killarna var halvfulla. Jag själv drack ju ingen alkohol, och inte Felicia eller Sandra heller, vilket gjorde att vi kändes och lite mobbade i jämnfört med dom. Alla var ganska roliga när de var fulla. "Shall we dance?" undrade Niall med ett leende. Det var smått ironiskt att jag sa ja när han var full, men det skulle nog bli kul. "Sure", sa jag och gick upp och dansade med honom. Jag tog ett djupt andetag och tittade på honom.

Felicias perspektiv
Jag gick mot baren. Jag behövde cola eller något, det var så hysteriskt varmt. Jag stötte in i något hårt och tittade upp. Det var en kille med brunt hår och alldeles mörkblåa ögon. "Clumsy me", sa han och la handen på min panna. "Hope you dont get any scar", flinade han. "Im sorry too", log jag tillbaka. "Can I order something to you? Wine, bear, something else?" Jag log snett. "I'm actually only sixteen, turn to seventeen this year in december". Han log och strök en hårslinga bakom mitt öra. "You look older. A coke then?" Jag nickade och han satte sig i baren, samtidigt som jag hoppade upp på en barstol bredvid honom. "By the way im James Campbell, whats your name?" Barmannen ställde en iskalla cola framför mig. "Im Felicia Tanttu", sa jag och tog en klunk av colan. "Well, that doesn't sound english", sa han och tog en klunk av sin öl. Till skillnad från killarna jag umgicks med var han inte full, det märktes. Jag kollade ut mot dansgolvet. Zayn och Sandra dansade, och... var det Julia och Niall?

Nialls perspektiv
Jag kände mig alldeles snurrig. Det var varmt och alla dansade tätt med varandra. Jag tittade förvirrat runt efter Jade. Jag såg henne ingenstans, men Julia dansade bredvid mig, och Zayn och Sandra där bortan för. Felicia satt i baren, Liam dansade med någon random person, och Louis och Eleanor satt och hånglade i ett hörn. Jag måste grymt illa och hela golvet gungade. En plötslig inpuls fick mig att gå fram till Julia, närmare och närmare. Jag la armarna om hennes midja och kysste henne. "Niall, what the hell are you doing?" sa hon och puttade bort mig från henne. Allt snurrade ännu mer nu. Jag kände hur ett slag träffade mig i bakhuvudet. "Don't touch my girlfriend", sa Harry kallt och slog mig lite över allt. Jag försökte halvhjärtat slå tillbaka. Snart var en blodig kamp på gång. "No, please stop!" hörde jag Julias röst skrika. Jag slutade inte, utan fortsatte slå. Jag kände hur blodet sipprade ner från näsan men brydde mig inte. Harry hade klösmärken över hela ansiktet av mina naglar. "Hey guys stop!" hörde jag Liam ropa någonstans. "Yes, what are you doin'? You are best friends!" instämde Zayn och tog tag i Harry och drog honom bort i från mig. Liam tog tag i mig och gjorde samma sak. "You are totally insane. I mean it", sa Zayn. Han hade också ett blödande sår från pannan. Jag måste ha råkat komma åt honom. "I think we should go home now", sa Sandra och tog tag i Zayns arm. "Yeah. And don't touch each other again, do you hear me?" sa Zayn och började gå mot utgången. Jag granskade Julia som ledde Harry ut. "Come on buddie, we go now", sa Liam hårt och drog med mig ut. Eleanor och Louis var också packfulla, så Liam gav Felicia en nick om att få med dom också. "Just sayning Harry, FUCK YOU", skrek jag till honom innan vi hoppade in i bilen.

Kommentera här!
Skrivet av: Tilde

Trevlig kväll. ^^.

Catfight. Mer. :3

2012-03-18 @ 17:12:23

Kommentera här! ♥

Vad heter du?
Remember you?

Hotmail (syns inte)

Hemsida/blogg? ♥

Skriv en kommentar och ge mig lycka!:

Trackback
RSS 2.0