Every Time I Look At You - Del 5


Junes perspektiv
"You going to style five boys", sa Lisa, en tjej som hade kontrollen över när det gällde styling av deltagarna. "Okay", sa jag enkelt. Aaron hade skickat ett sms. Jag öppnade det. Hi honey, are you there? love you xx. Av någon anledning hade jag inte lust att svara. "Come with me, they are here". Jag följde efter Lisa in i en korridor. "Hey, guys, this is your stylist", sa Lisa och stängde dörren. Det var pojkbandet. Vad var det de kallade sig? One Direction, så var det. "I'm sorry, bad I isn't a huge fan of X-Factor... so I don't know what your names is. My name is June Draper anyway, nice to meet you", sa jag med ett leende. Killarna hälsade på mig. "I'm Liam Payne", sa killen med Justin Bieber frisyr. Jag log och nickade. "I'm Louis Tomlinson", sa en annan kille. "I'm Zayn Malik", sa den mörka killen. "I'm Harry Styles", sa killen med det lockiga håret. "And finally, I'm Niall Horan". Jag hann observera att han hade irlänsk dialekt innan han sträckte ut sin hand. Jag tog den och tittade på honom. Våra ögon möttes för ett par sekunder men sedan vek jag undan. "Are you from Ireland?" frågade jag. "Yeah", svarade han lättsamt. "I'm there every summer. I love Ireland". Niall tittade på mig och log. "How fun!". Det faktum att alla fem var väldigt snygga irriterade mig en aningens. Det distraherade mig på ett sätt som inte var bra eftersom jag hade en pojkvän. "Alright guys. Lets make you handsome", sa jag och blinkade med ena ögat. Först fixade jag med deras hår. Harrys var värst. Den krulliga kalufsen var tvungen att blötas och sen kammas ut ordentligt och sen blåsas. När jag väl var klar ruskade han om huvudet och gjorde om det. "Hey Harry!" sa jag och låtsades var sur. Han log roat mot mig. Sen var det dags och lägga på smink. De behövdes för att de skulle se lika snygga ut på scenen. Dessutom skulle jag sminka över alla eventuella skavanker som finnar och annat. "Oh, you look perfect! I going to pick out some clothes... I'll be back about five minutes", sa jag och gick ut genom dörren. Killarna var trevliga och det kändes som om jag skulle kunna stå ut med dem i tio veckor om det skulle behövas. Till Zayn tog jag en vinröd jacka, ett par gråa byxor och kängor. Till Harry blev det en svart jacka, en rutig skjorta, och likadana skor och byxor som Zayn. Liam fick en vit t-shirt, en beige, luftig skjorta över det och ett par jeans. Louis fick en vit polotröja och bruna byxor, och slutligen fick Niall en svart skjorta, och likadana skor och byxor som Zayn och Harry. Jag delade ut kläderna till dem. "You going to be adorable!" sa jag och log. Louis drog upp sina bruna byxor till låren. "Louis!" klagade jag. Killarna skrattade. "Oh, you going out on stage about ten minutes! Good luck". Jag gjorde high five med killarna innan jag såg dem försvinna ut. 

Zayns perspektiv
Vi skulle sjunga "Viva la vida" av Coldplay. Jag kände mig bekväm i kläderna som June hade valt. Kändes ganska trendigt. När vi steg ut på scenen och publiken skrek så kunde jag inte hindra ett leende. Det var jätte kul att sjunga inför alla. När vi steg av scenen efter stående ovationer och efter vi hade fått juryns omdöme samlade Liam ihop oss i en grupp. "That was great guys", sa han med sin överdrivet brittiska dialekt. "Yeah, it was really awesome. I didn't expect it from you guys", sa June. Alla våra blickar vändes emot henne. "The clothes were perfect too", sa Harry och log mot henne. June skrattade. "Awesome. But seriousley guys, you were really good". Hon gav oss varsin kram och vinkade. "See you tomorrow", sa hon och skuttade ut. "Well I liked her", sa Louis. "You're not alone bro", svarade jag. "Was it only I who noticed that she was very beautiful?" frågade Niall. Vi alla tittade på honom. Hans öron antog en rödfärg. "She was cute Niall", sa Liam till slut för att avbryta tystnaden. Det tyckte vi nog alla. Vi åkte till huset. "You know that we are going to do a videodiary tomorrow?" frågade Niall. "And beg them to ask questions. It takes a few minutes", sa jag. "We have been here in a week and its already a mess!" klagade Harry. "What ever", sa Louis och kastade sig på sin säng. Jag suckade och gick mot badrummet. "I take a shower", ropade jag. Jag tog en dusch. "Are you ready soon?" Någon bankade på dörren. Om jag hörde rätt var det Niall. Jag antog att jag hade duchat i över tjugo minuter. "Yeah, now", sa jag och stängde av vattnet och svepte snabbt in mig i en handduk. "I need to pee", sa Niall och schasade ut mig. Jag skrattade roat och gick in i vårat sovrum igen. Det hade varit en lång dag. Imorgon var det bara att sätta igång med repetitionerna.


Det var jätte gulligt av er att säga att ni gillade min novell och så vidare, så jag fortsätter på den tills den tar slut. Men då får ni räkna med ett kapitel lite då och då. Kram på er!

 


Kommentera här!

Kommentera här! ♥

Vad heter du?
Remember you?

Hotmail (syns inte)

Hemsida/blogg? ♥

Skriv en kommentar och ge mig lycka!:

Trackback
RSS 2.0