Every Time I Look At You - Del 7


Junes perspektiv
Varför hade jag kysst Niall? Hur kunde jag vara så korkad? Jag hade Aaron. Jag behövde inte Niall, intalade jag mig själv. Men hur skulle jag våga se honom i ögonen? Hur skulle jag våga se Aaron i ögonen? Hela jag svämmade över av skuldkänslor. Jag satt på golvet i min villa i London. Här bodde jag med min familj. Det var Torsdag kväll. Imorgon var det X-Factor final och jag förväntades vara på plats. Även om det skulle bli pinsamt för mig och Niall behövde inte de andra nödvändigtvis veta att det ens hade skett. Jag visste inte vad jag skulle göra åt det. The show must go on, som man brukar säga. Torsdag var det som sagt. Det betydde att pappa pratade i radion tills elva ikväll. Och mamma jobbade till nio för att få klart de sista artiklarna eftersom hennes tidning släpptes imorgon. Jag var osäker på om Jeremy var hemma. "Jeremy?" ropade jag. När jag inte fick något svar gick jag in i hans rum. Han var inte där. Antagligen var han med sina kompisar då. Jag gick tillbaka in i mitt rum och tittade mig i spegeln. Jag var nyduschad, så mitt hår hade en mörkare ton än vanligtvis. Mina ljusgröna ögon såg trötta ut. Jag gillade det inte. Jag plockade upp min hårblås från mitt sminkbord och började blåsa det torrt. Jag fick inte ut Niall ur min hjärna. Även om jag ångrade det jätte mycket hade jag gillat det... eller hur? Jag menar, annars hade jag ju inte besvarat kyssen. Jag hatade att vara förvirrad. Mitt hår var så gott som torrt nu. Jag kröp in i min pyjamas och mina tofflor och flätade mitt blonda hår i två flätor. Jag kröp ihop på sängen. Klockan var bara åtta, men jag hade ingen lust att hänga med kompisar eller något alls. Tanken hade varit att jag skulle hänga med killarna hela kvällen. Åh, jag kände mig så irriterad på Niall. Hade han varit tvungen att kyssa mig? Jag ville prata ut med någon. Jag bläddrade i min kontaktlista på min iPhone. Bland massor av kompisar på A hittade jag sedan Bliss på B. Bliss var den enda jag kunde prata om sådant här med. En signal gick fram. Två signaler. På tredje signalen svarade hon. "Hi sweetheart", sa Bliss. "You knew it was me", sa jag. "Yeah. My phone said 'June' with thousands hearts and a random picture of you and me, so well, yes I knew it were you. Whats up?" Jag var tyst i luren ett tag. "June?" undrade Bliss. "Are you there?" Jag tog ett djupt andetag. "Yeah, I'm here. Bliss... I kissed Niall Horan. You know the blonde guy from One Direction. I'm their stylist". Nu var det Bliss tur att vara knäpptyst. Men jag behövde inte fråga om hon var kvar, jag visste att hon försökte komma på ett klyftigt och logiskt svar på det jag nyss sa. "You got a really handsome boyfriend who is kind to you. And you kissed a guy from a boyband. Don't you understand that he will forget you as fast the leave X-Factor? No offense June, but why did you kiss him?" Jag suckade. Jag hade börjat tycka att Aaron hade börjat bry sig för mycket om rugbyn. Att jag bara var någon tjej att lägga tiden på. Om det nu var någon tid. "He kissed me", försvarade jag mig. Det var klent, jag borde ha kommit på något bättre. Bliss verkade hålla med, för hon fnös i luren. "What ever". Det var tyst för oss båda ett tag. "June... do you love Aaron? I mean, when a girl cheats on her boyfriend is it often because she doesn't love him anymore". Jag behövde fundera. Jo, jag tror att jag älskar Aaron. Men jag var osäker. "The truth is.... I actually don't know". Jag började fingra på en kudde bredvid mig. Älskar, älskar inte. "I'll be by your side, no matter what your choice is", sa Bliss plötsligt med kärlek i rösten. Det var det bästa med henne. Hon var alltid ärlig, samtidigt som hon ville det bästa för mig. "Thanks", sa jag och kände hur ett leende kröp fram på mina läppar. "But if you feel that you don't love him anymore, let him know. He will get more hurt if you don't tell him, remember that June. By the way, I have to confess that everyone in One Direction are hot. Seriousley... I should have died if Niall kissed me". Nu kunde jag inte låta bli att skratta. "I thought it was you who said that I did wrong". Bliss instämde i mitt skratt. "Yeah, but the biggest diffrent between us is that you have a boyfriend, and I haven't. I mean, I would be available". Bliss var verkligen min bästa vän. "You are crazy", sa jag och skrattade. "See you tomorrow in school okay? I love you", sa Bliss efter en halvtimmes småprat. "I love you too. Thanks for your support". Vi började skratta igen. "Bye", sa Bliss och la på. Jag kramade om en av mina rosa fluffiga kuddar och tänkte. Aaron eller Niall?

Förlåt för korta delar, men jag ville ge er något i alla fall. Hoppas ni tyckte om den, ska försöka skriva en till imorgon. Kommentera! :)

Kommentera här!
Skrivet av: Jennifer

superbra del! längtar tills nästa Xx

2012-05-28 @ 21:13:45
Skrivet av: mia

Jätte bra!! Längtar till nästa :)

2012-05-29 @ 10:25:57
Skrivet av: Tilde

Superbra! 8D

2012-05-30 @ 13:04:43

Kommentera här! ♥

Vad heter du?
Remember you?

Hotmail (syns inte)

Hemsida/blogg? ♥

Skriv en kommentar och ge mig lycka!:

Trackback
RSS 2.0