Its Gotta Be You - del 6

Alright, ser att jag har haft 8 unika men har noll kommentarer. Kollar du, kommentera? puss♥
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Hey, it is not easy, stop bully me!" skrattade Celia. Hon, jag, och hennes tre vänner Isabella, Hope och Ashley var på basketplanen. Hope och Isabella spelade basket, och även jag hade gjort det när jag var yngre. Celia toksög på basket. Vi skrattade åt henne. "Please can we talk instead? I really sucks on this shit", sa Ashley uppgivet. Ashley hade kort, färgat rött hår, och var ganska översminkad. "Fine with me", sa jag kvickt och tog basketbollen under armen och slog mig ner på en bänk i närheten. Det var drygt tre månader sedan jag hade börjat gymnasiet i London. Sen dess hade jag lärt känna många fantastiska personer, men de bästa var ändå Jade och Celia. Det var först efter två veckor hon hade intrucerat mig inför Bella, Hope och Ashley. Celia betraktade inte de som sina bästa vänner, utan hade berättat att hon var med dem när hon kände för det. Hon sa att hon behövde vara ensam ibland också. De andra anslöt sig bredvid mig och och Ashley. Bella var en lång, smal tjej med mycket muskler. Hon hade stort, mörkbrunt krulligt hår och hade en afrikansk pappa och en engelsk mamma, och världens skönaste humor. Hope däremot hade ljusbrunt långt hår och hasselnötsbruna ögon, och rufsig lugg, precis som Celia. Jag hade noterat att Hope nästan alltid hade ett hårband, diadem eller någon annan håraccesoar. Hon pratade inte med folk hon inte kände, och det hade varit ganska svårt att lära känna henne i början. Ingen av dessa fyra tjejer var directioners, vilket underlättade en hel del för mig. "So Ash, you begun the talk, because you wanted to talk. Open your heart girl", sa Bella och tittade menande på Ashley. Ashley tog upp en cigarett och stoppade in den i munnen och tände på. "You are so stupid, why do you smoking?" klagade Hope. Hennes bruna hår var försatt i en lång fläta som räckte ner till midjan och så hade hon en rosett på huvudet. "Its my problem", försvarade Ashley sig. Zayn rökte också, men jag var påväg att få honom att sluta. Vi alla fem försökte få honom att sluta. "Its mutal Ashley, breathe." sa Celia och rufsade om sin raka lugg lite. "You know..." började Ashley. Troligen skulle hon börja babbla om ett killproblem eller något i den stilen. Men jag skulle bli förvånad. "...you know... no I mean you dont know, but i will tell you know", sa hon och drog ett bloss och samlade sig. "My dad is in jail... he battered my mum, but even sometimes my brother and me. He took drugs, and he was always drunk. I was so scared to him... I trust you all right now, and I really really hope that you geeks shut up about this". Vi satt tysta ett tag. Jag granskade henne. "Im sorry for you Ashley", sa jag och kramade henne. Hennes hand skakade och hon lutade huvudet mot min axel. Celia strök henne deltagande över ryggen, men Hope och Bella reagerade inte. De satt tysta och tittade ner i marken. Jag släppte Ashley och tittade på dem. Ashleys lager smink rann ner för hennes kinder, men Celia torkade vänskapligt bort dem. "What is it?" frågade jag förvirrat Bella och Hope. "I been... shocked. We have meet Frank so many times, and he was always so kind to us. When we was younger he always bought ice cream to us... it just feel strange." sa Hope och gick nu fram till Ashley och kramade henne. "I agree. Im so sorry for you mate", sa Bella. Vi var tysta en stund när jag kände hur min mobil började vibrera i fickan, och sen skulle signalen börja. "HI, WE ARE ONE DIRECTION. Julia, you have to answer, maybe its some of us. Hurry sweetheart, huuuuurrrrrryyy" Jag krånglade kvickt upp iphonen ur fickan innan den hann börja om. Harry stod det på displayen.
"Hi honey, how are you?" frågade Harry. "Well, im fine. Im with my friends", svarade jag. Jag försökte låta bli att le eftersom det skulle anses opassande med tanke på situationen, men hans röst gav mig glädje. "I know, im glad for you. But seriously, I miss you right now. Can't you come home and watch movies with me? Louis is on his way to meet Eleanor, and I dont want to be alone. Well, I actually could call some of the others, but I want you right now". Nu spred sig ett leende på mina läppar, och jag vände mig om för att de inte skulle se det. "Well, alright. Its soon 5pm now... can't you pick me up? Im to lazy to walk home alone" Han skrattade. "I know you are. Sure, im there about ten minutes then. Love you", sa han. "Yeah, love you too", sa jag med värme i rösten. Jag vände mig om. "It was Harry", förklarade jag. "He wants me to come home". De såg en aningens besvikna ut. Det var fredag idag. "See each other in weekend?" frågade Celia hoppfullt. "Im sorry, i can't. On saturday am I going to a party with the guys, and on sunday I will hanging around with Jade in Westfields", sa jag med en beklagande min. "Alright then, see you on Monday", sa Celia med ett leende och gav mig en snabb kram. Jag kramade de andra också, och när jag kom till Ashley kramade jag henne extra länge. "You are strong, always remember that", viskade jag i hennes öra och log mot henne. Hon log halvhjärtat tillbaka och jag sprang ner till parkeringen. Jag såg Harrys bil direkt. "Hi", sa jag och hoppade in i bilen. Han böjde sig fram emot mig för att tigga om en kyss. Jag mötte hans läppar, och de smakade förstås lika gott som alltid. "Who were you with?" frågade han leende. "Uhm, Celia, you know who she are, i've told you before... and the Hope Clearwater, Isabella Smith and Ashley Jones", svarade jag lättsamt. "How was the whole day then?" fortsatte han hade fråga. "Good, after school we five went to a coffe place and drank milkshake, and then we went back to school and to the basketball court. Then we talked... and then you called", log jag. "I am glad that you have friends, but I miss you quite much when you are with them", flinade han. "And I miss you when you are on work. You and I really need a evning without anyone else", svarade jag knipslugt. Han vände sig emot mig för att få en kyss igen men jag avböjde. "Darling, we talk that stuff when we come home. I don't want to die in a car crash thank you", sa jag retsamt. Vi gick upp i lägenheten och åt middag, för att sedan sätta oss framför tv:n. Jag satt i hans knä som vanligt, och han lekte med mitt hår. "You choose the movie", sa jag bestämt till Harry. Han log finurligt och gick bort till DVD hyllan, plockade ut någon film och satte in den i DVD spelaren. "So, witch movie did you chose?" frågade jag. "Surprise!" sa han och slog sig ner i soffan igen, och återgick till att leka med mitt hår. Filmen startade. TITANIC stog det på förtexten. Jag vände mig om och log. "Its my favorite movie, I have seen it about fifty times!" utbrast jag. "I know", svarade han leende. Jag kysste honom ömt. "I can't tell you with words how much I love you", viskade han i mitt öra.

Kommentera här!
Skrivet av: fanny

du skriver grymt bra!<3

2012-03-09 @ 16:22:59
Skrivet av: Sandra

Det är en jättefin uppsats julia! fortsätt så :)

2012-03-09 @ 16:35:50
Skrivet av: SAndra

PLUS, JAG SÅG DEN DÄR UPPSATSEN SOM DU SKREV INNAN, DU HAR INTE SAGT NÅGOT SKIT OM DEN OCH ATT JAG VAR MED DIN DUMMUNGE. OCH först blev jag lite sur att nadia och zayn var tsm men det var asgulligt med niaall men du vet att det är jag och zayn. Nadia är otrogeen med andra killar, som hon har sagt är sina. SÅ ZAYN ÄR MIN FATTA.

2012-03-09 @ 16:59:11
Skrivet av: Tilde

Aw, så sött. ^-^

2012-03-09 @ 18:28:50
Skrivet av: films

I needed to thank you for this good read!! I certainly enjoyed every bit of it.
I have you bookmarked to look at new stuff you post…

Skrivet av: Pirate Bay Proxy

Once calm, you'll be able to workout the facts of your respective differences. Pirate Bay and Textbook Torrents offer surprisingly large supplies of required texts that have only recently caught the eye of publishers. Put on the sexiest clothes using your best perfume.

2013-01-15 @ 16:58:05
Hemsida/blogg? ♥ http://Proxybay.net/
Skrivet av: Family guy

Let's do it. Although he received many rejections for his first novel, A Time to Kill, Grisham went on to write down such bestsellers as The Firm, The Chamber, The Client and The Runaway Jury. 4.

2013-02-10 @ 21:02:30
Hemsida/blogg? ♥ http://lovefamilyguy.yolasite.com/
Skrivet av: Celebration Cinema

The graduated hairstyle will be the the one that has longest layers
haircut all-around a head with slowly smaller layers to some crown of a head.

Remove the trim in the wall readily stored away going on.
And you just need be relaxed and seat in your sofa.


Kommentera här! ♥

Vad heter du?
Remember you?

Hotmail (syns inte)

Hemsida/blogg? ♥

Skriv en kommentar och ge mig lycka!:

Trackback
RSS 2.0