Its Gotta Be You - Del 37


Jades perspektiv
"No more secrets. We all are best friends, we can tell everything to each other!" sa Liam entusiastiskt. Jag kände mig mindre glad över det här. "Why so keen?" log Harry mot Liam. Exakt, han snodde min mening. "I hate when we have secrets. No one of us known that Sandra and Zayn have fought in over two months", svarade han enkelt. Jag tittade ner. "So wait, no more secrets?" sa Louis. "Exactly. No. More. Secrets. At all. If any of you have a secret, tell us now". Jag kände hur Niall tittade på mig. Min hand sökte sig till hans. Han blick undrade om jag ville berätta. Det ville jag inte. Han menade väl inte sådana här hemligheter? Troligen. "Alright. We are engaged too. We did it last month. It was just to much to everyone. That the reason why we didn't tell anyone", sa Louis allvarligt. Vi alla satt hemma hos Zayn och Sandra. Liam såg förvånad ut. "Okay... wedding soon or?" sa han. "Yeah. In September", sa Eleanor. Jag orkade snart inte ta in fler nyheter. Det var en av få nackdelar med det här gänget. Hela tiden hände det saker. Det kunde inte gå en minut utan att det hade hänt något. Men de elva människorna framför mig litade jag 100% på. Så varför berättade jag inte om Janet? Därför att då skulle all uppmärksamhet riktas mot mig. Jag skulle bli en huvudperson som alla gick runt och sa "Oh, I feel so sad for your sake". Jag struntade i det och log för att dölja hur kluven jag var. Klockan var åtta på kvällen. Det var den 3 Maj. "I want some time alone with Sandra. We have worked since February, when... yeah you know". Vi alla fattade vad han menade. Ingen av oss ville prata om våra olika bråk. Jag minns mitt och Nialls. Fast han hade varit påverkad då. Den där händelsen hade fört med sig ett antal bra saker också. Som att han aldrig hade druckit igen efter det. "Have fun", sa Julia och log mot Sandra och Zayn. 

Zayns perspektiv
"Where are we going?" undrade Sandra. "You'll see", log jag. Jag tog hennes hand. Vi gick i ungefär en kvart. "Here it is", sa jag och gick igenom plåtdörren. Sandra tittade sig undrande omkring. Jag drog med henne upp för alla trappor. "Alright, close your eyes", sa jag. Jag väntade tills jag såg att hennes ögon var riktigt stängda innan jag öppnade dörren och ledde ut henne. "Open your eyes", sa jag. Hon öppnade och tittade ut över London. "Oh my god Zayn. This is fantastic!", utbrast hon och släppte min hand. Hon gick runt uppe på taket. Hon skrattade. Jag log mot hennes reaktion och drog henne intill mig. "Do you like it?" undrade jag. "Love it", fnissade hon och kysste mig. Vi satte oss ner på de varma takpannorna. "Stawberrys and champagne. Does it sounds well, my lady?" Hon skrattade. Jag såg på henne att hon var glad. "Sounds very well", sa hon. Jag plockade upp jordgubbarna och hällde de i en skål. Sen plockade jag fram två champange glas och hällde upp den iskalla drycken. "Cheers!", sa vi i mun på varandra och drack en klunk. Det började skymma utomhus. Sandra låg i mitt knä. Vi pratade om våran framtid. Fantiserade om allt som skulle kunna hända om några år. "Zayn... are you sure that you want spend your whole life with me?" frågade hon. Jag lekte med hennes lockar. "100% sure. You are not just one of my ordinary "girlfriends". You are Sandra. The only girl in world for Zayn Malik. Are you sure?" Hon fnissade. "I've been sure since I was twelve. Count me in". Jag lutade mig ner för att kyssa henne. "Look how beautiful the moon is", sa Sandra drömskt. Jag kollade ut över London där vi satt på taket. Månen var vacker. "But far away from how beautiful you are", sa jag. Hon satte sig upp och tog mitt ansikte i sina händer. "I love you Zayn", sa hon. Jag log. "I love you too". Vi kysste varandra länge.

Liams perspektiv
"Dani?" undrade jag direkt när vi kommit innanför dörren. "Yes?" sa hon med ett leende. Hon bar Zac på axeln. Hennes lockiga hår var uppsatt i en bulle mitt uppe på huvudet. Vackra Danielle. "Cuddle?" undrade jag försiktigt. Hon skrattade. "With Disney movies? Its a classic", sa hon. "Yeah. Think Zac like it too", sa jag. "Until he fall asleep. It sounds great. Or what do you think honey?" sa hon och pussade Zac på kinden. Det fick mig att gå och pussa på Danielle och Zac på kinden. "My cuties", sa jag. Jag plockade fram en hög med disneyfilmer. Det var typiskt mig och Danielle. "Point to those you want to see honey", sa jag. "This one, this one... and this one", sa Zac och pekade på Toy Story, Pinocchio och Robin Hood. Jag och Danielle tittade på varandra. Verkligen klassiker. "Okay". Vi kröp ihop i soffan, alla tre nära varandra. Zac var faschinerad över alla tre filmer... men somnade trots det när det var en halvtimme kvar av sista filmen, Robin Hood. Vi lät honom sova i mitt knä. Danielle tog min hand. "You are a wonderful husband and a wonderful dad, do you know that?" frågade hon. Jag log mot henne. "You are a amazing spouse and a fantastic mum. I love you so much Danielle". Hon tog min hand. "I love you Liam".

Massor "i love you" i den här grejen. Kommer nog bli mest "gullegull" resten av den här novellen. Sen kommer den nya med massor av drama. Är det okej för er då med mest kärlek och ja ni vet? Tack för att ni läser! ♥

Kommentera här!
Skrivet av: Tilde

Aw, så sött. ¨^^

Mer.

2012-05-01 @ 17:17:19
Skrivet av: Ida

jätte bra :D

är det för sent att skicka in sån där person sak?

2012-05-01 @ 19:27:24

Kommentera här! ♥

Vad heter du?
Remember you?

Hotmail (syns inte)

Hemsida/blogg? ♥

Skriv en kommentar och ge mig lycka!:

Trackback
RSS 2.0