Its Gotta Be You - Del 38


Julias perspektiv
Dagarna segade sig fram. Vi hade inget socialt umgänge förutom vi tolv. Inte för att jag brydde mig så mycket, jag trivdes. Sommaren hade gått fram, och Eleanor och Louis skulle gifta sig om några dagar. En snabb flashback från när jag var tolv dök upp i huvudet. Känslan jag hade när jag lyssnat på One Direction. Jag drog täcket om mig och såg att klockan var 5am. Men jag orkade inte somna om. Jag betraktade Harrys ansikte. För ett par år sedan hade det bara varit en dröm att ens få se hans ansikte i verkligheten. Nu var det normalt. Jag hade fått tre nya bästa tjejkompisar, Eleanor, Danielle och Jade. Och jag hade lärt känna fem fantastiska killar som jag aldrig la på luren till innan vi hade sagt "I love you", till varandra. Louis, Niall, Liam och Zayn. De var alltid där för mig. Det var helt omöjligt att släppa dem nu. Tänk om jag aldrig hade gått till den där signeringen den där dagen för sju år sedan. Ja, det är sju år sedan. Jag var tjugo nu. Det kändes konstigt. Jag hade kämpat för mina drömmar och de hade gått i uppfyllelse. Jag vände huvudet mot spegeln på min vänstra sida. En tjej med blont, rufsigt hår och nyvakna gröna ögon tittade på mig. Jag. Jag drog Harrys hand emot mig och la den i min. "Our hands are like made for each other", ekade min röst i mitt huvud. "We are made for each other", svarade Harrys röst i min hjärna. Det var den där sommaren när jag skulle fylla femton. Harry hade visat mig runt i London. Just den där konversationen hade varit uppe i London Eye. Vi hade hållt varandras händer för att jag hade tyckt att det var läskigt. När han hade sagt det där hade det inte ens varit tillsammans på något sätt. Sju år.

Louis perspektiv
"Harry, where are you?", sa min röst. Jag väntade oroligt på Harry. Vigseln skulle börja om bara några minuter. "Im on my way, in the car", sa han. Julia var redan här i alla fall. Hon och Danielle skulle vara Eleanors brudtärnor. Den ursprungliga trion. Fast inte riktigt. Julia hade kommit in i bilden mycket senare. Jag kollade om och om igen på klockan. Gästerna började komma in i salen. Eleanor, Julia och Danielle väntade där ute. "Harry, come on", mumlade jag. Jag var nervös. Det hade gått så fort... alltihop. X-Factor. One Direction. Världskända. Eleanor&Danielle. Bästa vänner. Julia. Sandra&Jade. Felicia&James. Zac. Bröllop. Det fanns så mycket. Dörrarna slås upp och Harry kommer inspringande. Jag ler mot honom och han besvarar det och ställer sig bredvid mig. "Thank god", sa han flåsande. Eleanor kommer in med sin pappa. Efter henne går Daisy och Phoebe, mina småsystrar, som numera är femton. Bakom dem går Julia och Danielle, hand i hand. Precis som en stora syster som måste ta hand om sin lilla syster. Jag kan inte slita ögonen från Eleanor. Min vackra Eleanor. Hennes bruna hår ligger perfekt och är lockat. Hon har en enkel sminkning med ser helt perfekt ut. Jag kom ihåg när jag först förälskat mig i henne. Hennes pappa lämnade av henne. Jag sträckte ut min hand och hon tog den. Jag log mot henne. När jag kysste henne i slutet av vigseln kändes det som första gången igen.
När vi skulle eskorteras till efterfesten åkte vi först limousine för att ta bröllopsbilder. Det blev mängder, men den jag gillade bäst var när jag och Eleanor stod med ansiktena så tätt ihop att vi nuddade varandras näsor, samtidigt som vi tittade varandra i ögonen och höll i varandras händer. En annan som jag gillade var när jag kysste hennes panna mitt i solnedgången.

När vi vaknade dagen därpå vid två tiden kände jag mig fullständigt lycklig på alla sätt och vis. "My beautiful little angel", viskade jag till henne. Hon kollade bara mig i ögonen samtidigt som våra fingrar flätades ihop. Vi ägnade dagen till att öppna bröllopspresenter. Från båda våra familjer hade vi gemensamt fått en två veckors semester till Hawaii i April nästa år. Eleanor kollade på mig efter att hon läst presentkortet. "Oh my god Louis. Everything are included. And we going to be on a paradise island!". Jag kramade om henne och pussade henne på pannan. Av Danielle, Liam, Niall och Jade som gemensam present mellan dem två fick vi våra två händer ingjutna i en platta. Det var verkligen en fin present. Av Felicia och James fick vi varsin t-shirt, där det på min var en bild på Eleanor och en text där det stod "My wife", och på Eleanors var det en bild på mig där det stod "My husband". Det skulle kunna vara vilken fan tröja som helst - men bilden var privat. Jag visste att Felicia hade tagit båda två alldeles själv och uppskattade dem jätte mycket. Vi fick även champagneglas med våra namn och vigseldatumet ingraverade. Vi skrattade åt den toppenbra presenten och hittade Sandras och Zayns bland högen av presenter. Det var en sten med våra namn innuti, och under var det ett presentkort på Paramount, den högklassiga resturangen i London. "When we buy a house are we going to have loads of stuffs to make our house intresting", sa jag och granskade stenen. "Its beautiful", sa Eleanor och tog den i handen. "And I look forward to our Paramount visit", flinade jag. "Me too", skrattade hon och kysste mig. "Its only Harry and Julias present left, of the 'twelve'", sa Eleanor. Jag nickade och började rota bland den fortfarande enorma högen. Vi drog av pappret och hittade ett album. Thinks we remember stod det på framsidan. Vi satte oss i soffan och öppnade första sidan. Det var massor av bilder från X-Factor och de första åren. Bilder på mig och Eleanor som Harry hade tagit. Sen kom en bild på bandet med Julia. Signeringen. Jag log när jag bläddrade igenom albumet. Massor av tokiga minnen. Det var blandat med privata och officiella bilder. Eleanor började skratta när bilden på henne och Julia när de sprang i regnet för att gömma sig för papparazzis dök upp. "We had so fun that week", log hon. Vi båda älskade albumet - de kunde inte ha gjort något mer personligt.

Hoppas ni gillade delen! Två bröllop av sex stycken är avklarade. Just nu har jag ingen inspiration till draman, bara till min kommande novell haha. Är lite känslig när det gäller draman mellan Eleanor&Louis och Danielle&Liam, eftersom jag älskar dem som par så himla mycket haha. Förslag uppskattas i alla fall!

Kommentera här!
Skrivet av: emma

riktigt bra! :)

2012-05-03 @ 18:51:42
Skrivet av: Tilde

Fantastiskt, som vanligt. ^-^

Mer.

2012-05-04 @ 06:55:10
Skrivet av: Limousine

Keep on writing, great job!

2013-02-27 @ 05:49:17
Hemsida/blogg? ♥ http://www.wapmaster2.com/profile/MarlysCar

Kommentera här! ♥

Vad heter du?
Remember you?

Hotmail (syns inte)

Hemsida/blogg? ♥

Skriv en kommentar och ge mig lycka!:

Trackback
RSS 2.0